Pokoje  • Szukaj  • Blog  • Zaloguj się

Trzeba iść z czasem, postępem, osiągnięciami... jak głoszono w reklamie proszku do prania Pollena 2000. Swoją drogą ciekawe, kto jest tak stary, by ją jeszcze pamiętać? ;)

Wracając do sprawy. Dzięki wytężonej pracy mojego nieocenionego webmastera (pozdrowienia dla Jenny) forum doświadczyło radykalnych zmian. Streszczają się one w wyodrębnieniu działów tematycznych, dzięki którym łatwiej będzie odnaleźć się w gąszczu rozmaitych problemów, które trawią nasze życie duchowe i zżerają umysł. Środowisko forum rozrasta się i choć nie osiągnęło jeszcze monstrualnych rozmiarów, to liczyć nas można już w setkach. Tak duże zainteresowanie cieszy i być może motywuje do wytężonej pracy... choć co do mojej osoby, to nie używałbym tak górnolotnych określeń ;)

Dziękując wszystkim za współtworzenie tej wirtualnej społeczności zapraszam do dzielenia się swoimi pytaniami, wątpliwościami, frustracjami i wiedzą - oczywiście w tym co dotyczy szeroko pojętego nauczania i życia Kościoła, czyli nas - uczniów Jezusa.

Wartą zauważenia nowością jest pokój Pomocy, w którym umieszczać możemy prośby o wsparcie modlitewne w konkretnych intencjach.

W miarę możliwości czasowych będę odpowiadał na pytania - zwłaszcza te, które dotyczą "mojej działki"

Zapraszam na nasze forum dyskusyjne!

x.Łukasz

Temat: Pytanie

Uporządkuj w/g daty dodania Uporządkuj w/g wątków

Co do mojego poprzedniego pytania czy jesli mama powiedziala wujkowi ze u mnie w klasie juz byly takie sytuacjeze pili piwo iwgl i sie spytala mnie cxzy ja pilem kiedys ja pkiwnolem glowa ze nie a kiedys w szkole bo to ylo ok roku temu koledzy dali mi butelke z piwem i zeby nie wyjsc na jakiegos glupka wzialem lyka to czy popelnilem grzech ?Jesli tak to ciezki czy lekki ?>

To nwm czy mam sie wyspowiadac z tego ze sie napilem raz czy ze klamalem ?

I czy jesli napilem sie kiedy lyka pod presia albo jak rodzice mi dali lyka czy cos tam bo nie bylo co do picia w restauracji to to grzech ? I nwm czy jest tu okolicznoscia lagodzaca ze nie zastawnawialem sie czy to grzech czyli tak jakby nie wiedzialem i to bylo dawno ?

Data dodania: 2012-08-11 20:33:37, autor: ---

Odpowiedz / Zaznacz / Zobacz rodzica

Co do sposobu powiedzenia możesz np tak: złamałem przyrzeczenie I Komunii św. poprzez spróbowanie piwa, a następnie okłamałem w tej kwestii mamę.
Poniżej odpowiedź ks.Dariusza Kowalczyk:
http://www.rozmawiamy.jezuici.pl/rozmawiamy/forum/109/n/3955
Tylko w związku z powyższym uznając, że to raczej grzech lekki, nie istnieje potrzeba powrotu do sprawy, która miała miejsce rok temu.


Data dodania: 2012-08-11 22:02:34, autor: homine

Odpowiedz / Zaznacz / Zobacz rodzica

To mam sie z tego spowiadac czy nie ? Jak musze to moge powiedziec np: Klamalem,spozywalem alkohol ?
Bo ja nie bylem chyba zbytni swiadom ze skladalem takie przyrzeczenie dopiero jak czytam ze skladalem to wiem ze skladalem ;d

Data dodania: 2012-08-12 08:46:22, autor: ---

Odpowiedz / Zaznacz / Zobacz rodzica

No wlasnie zalezy za jaki uzna sie ten grzech. Ale raczej lekki, tym bardziej ze nie byles do konca swiadomy. Wtedy juz sobie daruj.

Data dodania: 2012-08-12 10:17:55, autor: homine

Odpowiedz / Zaznacz / Zobacz rodzica

Nie bylem pewien a wlasnie bylem na 10:30 w kosciele i sie wyspowaiadalem ze probowalem alkoholu :)

Data dodania: 2012-08-12 14:10:45, autor: ---

Odpowiedz / Zaznacz / Zobacz rodzica

No i problem rozwiazany. Pozdrawiam :)

Data dodania: 2012-08-12 15:37:00, autor: homine

Odpowiedz / Zaznacz / Zobacz rodzica